Mokyklose vis dar vyrauja įsivaizdavimas, kad direktorius – tai žmogus, sprendžiantis dėl šildymo, tvarkaraščių ir pavėlavusių mokytojų. Bet Alytuje yra vadovas, kuris mokiniams padeda rasti savo pašaukimą, o kolegoms – kurti kitokią mokyklą. Ir visa tai – su verslumu, vertybėmis ir daug drąsos.
Donatas Vasiliauskas – Alytaus Jotvingių gimnazijos direktorius, kurio požiūris į ugdymą peržengia mokyklos ribas. Jis tiki, kad svarbiausia – padėti vaikams tapti savarankiškomis, kūrybingomis, atsakingomis asmenybėmis. O kad to pasiektų – pats nuolat tobulėja ir kelia sau tokius pačius aukštus standartus, kokių tikisi iš mokinių.
„Svarbiausia, kad mokiniai nori, įsitraukia. Verslumas jiems padeda augti kaip žmonėms – mokytis atsakomybės, kūrybiškumo, dirbti komandoje, priimti sprendimus. Ne visi kurs verslą, bet visi – kurs gyvenimą.“
Grįžo į savo mokyklą nešti pokyčio
Donatas savo kelią švietime pradėjo kaip ekonomikos ir verslumo mokytojas. 2016 m. jis buvo apdovanotas Lietuvos Metų mokytojo premija už išskirtinį darbą ugdant mokinių verslumą ir lyderystės įgūdžius. Jo iniciatyvos buvo pastebėtos tiek Lietuvoje, tiek Europoje – mokinių bendrovės, kurias jis globojo, pelnė apdovanojimus tarptautinėse mugėse.
Tą pačią savaitę, kai gavo Metų mokytojo apdovanojimą, jis pradėjo vadovauti Alytaus Likiškėlių progimnazijai – mokyklai, kurią pats buvo baigęs.
Donatas Vasiliauskas – Alytaus Jotvingių gimnazijos direktorius, kurio požiūris į ugdymą peržengia mokyklos ribas. Jis tiki, kad svarbiausia – padėti vaikams tapti savarankiškomis, kūrybingomis, atsakingomis asmenybėmis. O kad to pasiektų – pats nuolat tobulėja ir kelia sau tokius pačius aukštus standartus, kokių tikisi iš mokinių. „Svarbiausia, kad mokiniai nori, įsitraukia. Verslumas jiems padeda augti kaip žmonėms – mokytis atsakomybės, kūrybiškumo, dirbti komandoje, priimti sprendimus. Ne visi kurs verslą, bet visi – kurs gyvenimą.“ Grįžo į savo mokyklą nešti pokyčio Donatas savo kelią švietime pradėjo kaip ekonomikos ir verslumo mokytojas. 2016 m. jis buvo apdovanotas Lietuvos Metų mokytojo premija už išskirtinį darbą ugdant mokinių verslumą ir lyderystės įgūdžius. Jo iniciatyvos buvo pastebėtos tiek Lietuvoje, tiek Europoje – mokinių bendrovės, kurias jis globojo, pelnė apdovanojimus tarptautinėse mugėse.
Tą pačią savaitę, kai gavo Metų mokytojo apdovanojimą, jis pradėjo vadovauti Alytaus Likiškėlių progimnazijai – mokyklai, kurią pats buvo baigęs.
„Grįžti į savo buvusią mokyklą kaip vadovui – tai tarsi estafetės perėmimas. Čia pats išmokau, kas svarbu, čia formavosi mano vertybės. Ir dabar galiu perduoti jas toliau – jau visai kitame vaidmenyje.“
Naujos kartos švietimo vadovas
Donato lyderystė nesibaigia mokyklos durimis. Jis yra Švietimo vadovų klubo narys – bendruomenės, kuri jungia pažangius švietimo lyderius iš visos Lietuvos. Klubas perima geriausias lyderystės ir vadybos praktikas iš šalies verslo bei startuolių ekosistemos, siekiant, kad mokyklos būtų valdomos ne iš inercijos, o su vizija ir aiškiais strateginiais tikslais.
„Jei noriu įkvėpti mokinius kelti tikslus, turiu ir pats jų turėti. Mokytojas – tai žmogus, kuris pirmiausia pats turi norėti augti. Tik tada gali auginti kitus.“ Donato aplinkoje – trys Metų ekonomikos mokytojai ir du Metų mokytojo premijos laureatai. Tai ne sutapimas, o kultūra, kurią jis nuosekliai kuria – pasitikėjimo, bendradarbiavimo ir vidinės motyvacijos kultūra.
Paklausus, kodėl tiek daug daro, Donatas atsako paprastai: „Tai įaugę į kraują. Švietimo vadybinės pozicijos gali keistis, bet pedagoginis pašaukimas – lieka. Aš mačiau, kas yra sėkmė man kaip mokytojui ir mano mokiniams. Noriu, kad tą sėkmę galėtų pajusti visa bendruomenė – ne tik mokykloje, bet ir už jos ribų.“
Dzūkų eXpo – ne mugė, o gyvenimo laboratorija
Vienas ryškiausių Donato projektų – „Dzūkų eXpo“, mokomųjų mokinių bendrovių mugė, kuri šiemet švenčia savo dešimtmetį. Renginys suburia mokinius iš viso Dzūkijos regiono, šiemet – net su svečiais iš Švedijos. Bet svarbiausia ne mastas, o esmė.
„Verslumo ugdymas per praktines veiklas nėra tik apie verslą. Tai apie gebėjimą dirbti komandoje, ieškoti investuotojų, kurti prototipą. Ugdomos lyderystės, atsakomybės, kūrybiškumo, komandinis darbas – tai kompetencijos, kurios padeda realizuoti save bet kurioje srityje. Mūsų tikslas – ne tik išmokyti daryti verslą, bet padėti užaugti asmenybei.“
Comments are closed.