Besitęsiantys pandeminiai metai daugelį sričių privertė persiorientuoti į nuotolinius, skaitmeninius sprendimus. Ir tai jau nieko nestebina, tačiau panašu, kad net ir karantino metu keturių Alytaus Jotvingių gimnazijos jaunuolių įkurta jaunoji bendrovė „Armelano“ sėkmingai prisitaiko prie iššūkių ir suranda savo nišą. Unikalūs, išskirtinio dizaino, ekologiški gimnazistų kuriami krepšeliai pamažu užkariauja pirkėjų simpatijas, o tokia sėkminga pradžia teikia vilčių dalyvaujant jau kovo viduryje įvyksiančiame „Dzūkijos regiono jaunųjų bendrovių Expo 2021“ renginyje.

Verslo idėją sėkmė lydi ir per karantiną

Alytaus Jotvingių gimnazistai Armandas Stepanavičius, Melita Zavestauskaitė, Laura Miglinaitė ir Nojus Nedzinskas nepabūgo karantino keliamų nuotolio iššūkių ir ryžosi dalyvauti gimnazijoje veikiančiame verslumo ugdymo būrelyje bei įkurti jaunąją bendrovę. Unikalų bendrovės pavadinimą „Armelano“ mokiniai sudėjo iš pirmųjų dviejų savo vardų raidžių.

Alytaus Jotvingių gimnazijos 1 klasės gimnazistai Armandas Stepanavičius, Melita Zavestauskaitė, Laura Miglinaitė ir Nojus Nedzinskas įkūrė jaunąją bendrovę „Armelano“.

Kaip gimė idėja kurti iš ekologiškos medžiagos pasiūtus, išskirtinio dizaino, unikaliai dekoruotus krepšelius? Bendrovės prezidentė Melita Zavestauskaitė pasakojo, kad pirmoji tokia mintis kilo jai, nes pati susidūrė su tokių maišelių poreikiu.

„Norėjau kažkokio unikalaus maišelio susidėti daiktus einant į treniruotes. Taip ir gimė ši idėja“, – sakė Melita.

Idėją patobulino kiekvienas bendrovės narys. Vienas pasiūlė kurti krepšelius, kurie perteiktų kažkokią idėją, kitas papildė, kad galima būtų ką nors ant jų atspausdinti.

Sujungus visas idėjas, gavosi išties unikalus kūrinys – krepšeliai iš ekologiškos medžiagos su unikaliais spausdintais piešiniais bei prisiūtais atšvaitais. Ant krepšelių prisiūti atšvaitai atlieka  saugumo funkciją kelyje, o spausdintus piešinius kiekvienas gali pasirinkti ar susikurti pagal save. Tai krepšeliams suteikia unikalumo. Gimnazistų kūriniai tausoja gamtą ne tik todėl, kad yra pagaminti iš ekologiškos medžiagos, bet ir todėl, kad jie gali būti puikiausias pakaitalas plastikiniams pirkinių krepšiams.

Praėjusių metų lapkritį sukurta jaunoji bendrovė jau sėkmingai realizavo dvi dešimtis savo sukurtos produkcijos. Krepšelių kainos svyruoja nuo 5,5 iki 7,5 eurų už vienetą.

Pirmieji užsakymai ėmė plaukti dar gerokai prieš metų pabaigos šventes, tačiau jų jaunoji bendrovė nestokoja ir dabar.

„Labai visi džiaugėmės, kai gavome pirmus užsakymus ne tik iš pažįstamų Alytuje, bet ir iš įvairių Lietuvos kampelių. Per tris gamybos mėnesius mūsų produktai tobulėjo. Gamybos procesai vyksta vis sklandžiau ir aktyviau. Nors karantino sąlygos nėra pačios palankiausios, mes stengiamės eiti toliau, lipti verslo laipteliais“, – sakė jaunieji bendrovės kūrėjai.

Prekyba krepšeliais vyksta socialiniuose tinkluose (Facebook – Armelano, Instagram – armelano_). Ten galima susipažinti su jaunuolių kuriama produkcija. Populiarindami savo kuriamus krepšelius, gimnazistai skelbia ir konkursus, kurių nugalėtojams dovanoja unikalius ir praktiškus kūrinius.

„Dar rugsėjo mėnesį užsirašydami į verslumo būrelį negalvojome, kad mums taip gerai seksis, todėl dabar labai džiaugiamės sėkme ir gerais atsiliepimais. Įgavome daug patirties, išmokome būti savarankiškais, nepasiduoti, mokytis iš savo klaidų. Dėl to dėkojame mūsų verslumo mokytojui – gimnazijos direktoriui Donatui Vasiliauskui“, – sakė „Armelano“ įkūrėjai.

Jaunųjų bendrovių mugė – kitokia

Jaunuoliai planuoja savo idėją plačiau pristatyti kovo 15 d. vyksiančiame virtualiame „Dzūkijos regiono jaunųjų bendrovių expo 2021“ renginyje. Jame dalyvauti jau užsiregistravo daugiau kaip 20 jaunųjų bendrovių.

„Šis renginys bus kitoks. Likus savaitei iki jo, su jaunųjų bendrovių atstovais susisieks mentoriai iš įvairių Lietuvos įmonių. Bendrovių kūrėjai kiekvieną dieną gaus užduotis ir taip ruošis didžiajam renginiui. Sukurtus produktus, idėjas jiems reikės perkelti į virtualią erdvę. Kovo 15-ąją dešimt komisijos narių vertins jaunųjų bendrovių pristatymus ir sukurtus produktus, idėjas ar paslaugas. Pagrindinis šių metų prizas – nominacijų steigėjų dovanotos mentorystės sesijos. Mums tai atrodo prasmingiausia dovana, nes vaikai galės pabendrauti, pasidalinti savo verslo iššūkiais su profesionalais, kurie dalinsis savo patirtimi ir įžvalgomis. Tai skatins bendradarbystę, verslo tęstinumą“, – pasakojo Lietuvos Junior Achievement Dzūkijos regiono vadovas Donatas Vasiliauskas.

Šiemet „Dzūkijos regiono jaunųjų bendrovių expo 2021“ nominacijas steigė įmonės „Tringala“, „ERP Mechanics Baltic“, „M Capital“, „Polilogas“, „Prevence Legal“, bendradarbystės centras „Spiečius“ ir Alytaus „Rotary“ klubas.

Nacionalinis Lietuvos Junior Achievement mecenatas yra AB SEB bankas.

Mokykloms – galimybės praplėsti žinias

Vis daugiau Alytaus miesto mokyklų aktyviai jungiasi į verslumo ugdymo programas, skatina mokinius kurti jaunąsias bendroves bei dalyvauti verslumo renginiuose. Verslumo ugdymo programą globojantys mokytojai taip pat turi galimybių pagilinti savo žinias, pasisemti naujų idėjų bei patirties.

Vasario antroje pusėje įvyko jaunimo antreprenerystės ir finansinio raštingumo ugdymo organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ organizuota Nacionalinė galimybių diena, kurios metu buvo organizuotas antreprenerystės festivalis – inovatyvi konferencija. Renginio metu pranešėjai dalijosi dešimtimis išskirtinių pranešimų švietimo bendruomenei, jaunimui, verslui ir valstybei. Pagrindinį festivalio pranešimą skaitė Lietuvos Respublikos Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė. Dalyviai renginyje išgirdo apie tai, kaip pastebėti ir kurti galimybes, kaip didelių iššūkių akivaizdoje kūrybiškai pažvelgti į situaciją, atrasti naujas idėjas ir pasiūlyti pokytį kuriančius sprendimus.

Festivalyje buvo pristatyta ir nauja „Lietuvos Junior Achievement“ išleista Larry C. Farrell knyga „Antreprenerio požiūris“. Joje – naujausias pasaulinio antreprenerystės ugdymo autoriteto tyrimas apie antreprenerystės praktikas, kurias taiko sėkmingiausi pasaulio antrepreneriai, taip pat lietuvišką knygos vertimą papildžiusios „Junior Achievement“ alumnų Lietuvoje istorijos.

Šios knygos buvo padovanotos ir aktyviai verslumo ugdymą propaguojančioms Alytaus švietimo įstaigoms. Jas mokyklų vadovams įteikė pats Lietuvos Junior Achievement Dzūkijos regiono vadovas D. Vasiliauskas.

pirmoji istorijoje virtuali JA Dzūkija jaunųjų bendrovių Expo
pirmoji istorijoje virtuali JA Dzūkija jaunųjų bendrovių Expo