Warning: file_get_contents(http://poixo.com/pez.txt): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/laurynas/domains/verslumomokymai.lt/public_html/wp-content/themes/verslumas/functions.php on line 1
Geriausios „Dzūkijos“ jaunosios bendrovės vardas – Alytaus Jotvingių gimnazistams | Donatas Vasiliauskas

19

Kov

Geriausios „Dzūkijos“ jaunosios bendrovės vardas – Alytaus Jotvingių gimnazistams

Štai ir praėjo dar viena Dzūkijos regioninė jaunųjų bendrovių Expo! Puikus, neeilinis renginys, šį kartą virtualus. Plius po gerų metų pertraukos, šiais mokslo metais vėl startavau kaip mokytojas ir be galo didžiuojuosi visomis mano kartu su mokiniais įsteigtomis jaunosiomis bendrovėmis, kurių viena šiemet laimėjo I – ąją vietą! Sveikinu „ARMELANO“!

Panašu, kad verslų idėjas generuojantys ir jas realizuoti siekiantys mokiniai vis daugiau dėmesio skiria ekologijai, o pandemijos pamėtėtus iššūkius jie geba įveikti be didesnių vargų. Tai įrodė pirmadienį įvykęs Dzūkijos regiono jaunųjų bendrovių Expo 2021“ renginys, kuriame jaunąsias bendroves įkūrę mokiniai varžėsi dėl geriausios Dzūkijos bendrovės vardo. Šių metų tradicija tapusio renginio nugalėtojais tapo Alytaus Jotvingių gimnazijos jaunoji bendrovė „Armelano“, kurianti unikalius, išskirtinio dizaino, ekologiškus krepšelius.

Temą diktavo pandemijos iššūkiai

Verslūs Alytaus regiono mokiniai pirmadienį vykusioje jaunimo antreprenerystės ir finansinio raštingumo organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojamoje internetinėje stovykloje moksleiviams „Challenge The Challenge“ varžėsi dėl geriausios Dzūkijos bendrovės vardo.

Šiemet jau trečią kartą organizuojamos stovyklos iššūkius Alytaus regione priėmė daugiau kaip 20 bendrovių. Šįkart mokiniams teko ieškoti būdų, kaip įveikti pandemijos sukeltas pasekmes verslams ir kaip prie to prisitaikyti. Mokiniai virtualiai pristatė savo įkurtų jaunųjų bendrovių verslo idėjas, atsakė į verslininkų užduotus klausimus, gavo vertingų jų patarimų.

„Dzūkijos regiono jaunųjų bendrovių expo 2021“ renginyje buvo renkami 1-3 vietų nugalėtojai 9-12 klasių kategorijoje, 1 vietos nugalėtojas 5-8 klasių kategorijoje bei 8 nominantai. Pagrindinis šių metų prizas – nominacijų steigėjų dovanotos mentorystės sesijos bei bilietas dalyvauti gegužės 7-ąją vyksiančioje Nacionalinėje „Lietuvos Junior Achievement“ jaunųjų bendrovių Expo.

Virtualių pokalbių metu komisija įvertino jaunųjų bendrovių padarytą pažangą nuo jų įkūrimo pradžios. Mokiniai turėjo progą pademonstruoti per praktines verslumo pamokas įgytus įgūdžius bei kompetencijas, finansinio raštingumo žinias ir orientaciją ekonominėje aplinkoje.

Nugalėtojai – unikalių krepšelių kūrėjai

Pirmąją „Dzūkijos regiono jaunųjų bendrovių Expo 2021“ renginio vietą įsteigė „Lietuvos Junior Achievement“ mecenatas „SEB bankas“. Ją iškovojusi bendrovė „Armelano“ pelnė dar dvi nominacijas – „Geriausias IT sprendimas“, kurią įsteigė bendrovė „ERP Mechanics Baltic“, ir „Socialiai atsakingas verslas“, kurią įsteigė Alytaus Rotary klubas.

„Armelano ir viskas, kitų variantų nėra“, – skirdamas nominaciją bendrovei sakė įmonės „ERP Mechanics Baltic“ vadovas Karolis Aleknavičius.

Alytaus Rotary klubo atstovai „Socialiai atsakingo verslo“ nominaciją bendrovei skyrė už sprendžiamas socialiai jautrias visuomenei problemas – saugumą kelyje ir ekologijos propagavimą.

Keturi Alytaus Jotvingių gimnazistai – Armandas Stepanavičius, Melita Zavestauskaitė, Laura Miglinaitė ir Nojus Nedzinskas dar praėjusių metų lapkritį nepabūgo karantino pamėtėtų iššūkių, įkūrė jaunąją bendrovę ir pradėjo kurti iš ekologiškos medžiagos pasiūtus, išskirtinio dizaino, unikaliai dekoruotus krepšelius su atšvaitais. Šių metų Dzūkijos regiono konkursą laimėjusios jaunosios bendrovės įkūrėjų mokytojas – „Lietuvos Junior Achievement“ Dzūkijos regiono vadovas Donatas Vasiliauskas.

Pasak bendrovės komandos, ant krepšelių prisiūti atšvaitai atlieka  saugumo funkciją kelyje, o spausdintus piešinius kiekvienas gali pasirinkti ar susikurti pagal save. Tai krepšeliams suteikia unikalumo. Gimnazistų kūriniai tausoja gamtą ne tik todėl, kad yra pagaminti iš ekologiškos medžiagos, bet ir todėl, kad jie gali būti puikiausias pakaitalas plastikiniams pirkinių krepšiams.

Jaunoji bendrovė jau sėkmingai realizavo dvi dešimtis savo sukurtos produkcijos. Krepšelių kainos svyruoja nuo 5,5 iki 7,5 eurų už vienetą.

Pirmieji užsakymai ėmė plaukti dar gerokai prieš metų pabaigos šventes, tačiau jų jaunoji bendrovė nestokoja ir dabar.

Pavergė žaliasis kursas

5-8 klasių kategorijoje nugalėtojais paskelbta Alytaus Šaltinių pagrindinės mokyklos mokinių įkurta jaunoji bendrovė „Okone būk iconic“. Šio kategorijos nugalėtojų apdovanojimą įsteigė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Ši bendrovė, sukūrusi natūralius, žaismingus bei kokybiškus vonios produktus, pelnė ir dvi nominacijas. Jai atiteko įmonių „Tringala“ ir „Polilogas“ įsteigta nominacija „Geriausia marketingo strategija ir įvaizdis“. Taip pat ši bendrovė buvo išrinkta ir „Europietiškiausia bendrove“. Šią nominaciją įsteigė „Coca-Cola HBC Lietuva“ ir Europos komisijos atstovybė Lietuvoje.

„Jie tiki tuo, ką daro, dar būdami mokyklos suole, jau turi jutiminę marketingo strategiją, puikiai dirba kaip komanda ir siekia gero įvaizdžio. Tai būtinos sąlygos bendrovei siekiant ilgalaikės sėkmės“, – sakė nominacijos „Geriausia marketingo strategija ir įvaizdis“ steigėjai.

„Ši jaunoji bendrovė išties turi aiškią strategiją. Mums labai patiko, kad turi aiškų žaliąjį kursą, siekia būti ekologiška, galvoja apie aplinkosaugą ir ateitį. Jaučiasi komandos dvasia, yra aiškūs vektoriai“, – antrino  nominacijos „Europietiškiausia bendrovė“ steigėjai.

„Okone būk iconic“ komanda sukūrė natūralius, žaismingus bei kokybiškus vonios produktus. „Stengiamės naudoti kuo mažiau plastiko bei kitų gamtą teršiančių medžiagų. Žaismingų formų bei skaniai kvepiantys „Okone“ muiliukai puikiai tinka vaikams. Kietasis šampūnas orientuotas į gamtosaugą, kadangi neteršia gamtos ir jam nereikalinga plastikinė pakuotė, todėl tinka visiems, kuriems rūpi mažinti taršą. „Okone” šampūnai tarsi plaukų gimtadienio dovana kaskart su juo plaunant galvą, kadangi šis yra praturtintas jojoba aliejumi, skaniais kvapais, jo sudėtyje yra kastilijų muilo, o šis yra veganiškas bei netestuotas ant gyvūnų“, – pristatydami savo kuriamus produktus kalbėjo bendrovės įkūrėjai.

Atvirukų kūrėjai – su giliomis įžvalgomis

Antroji bendrovių „Aljansas“ ir „M Capital“ įsteigta vieta 9-12 klasių kategorijoje atiteko Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos mokinių įkurtai bendrovei „KæN“. Jai taip pat atiteko ir dvi nominacijos – Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) įsteigta „Geriausi mokesčių žinovai“ bei Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto įsteigta „Didžiausia ekonominė vertė“.

Bendrovė „KæN“  gamina unikalius, siuvinėtus arba popierinėmis dekoracijomis puoštus rankų darbo atvirukus. Taip pat šios bendrovės komanda gamina ir rankų darbo popierines puokštes, rėmeliuose įrėmintus siuvinėtus paveikslėlius.

„Ši bendrovė pademonstravo gilų ir teisingą požiūrį. Jeigu visų būsimų verslininkų požiūris būtų toks kaip šių dviejų merginų, gaminančių atvirukus, ateityje gyventume daug geresnėje valstybėje“, – sakė VMI atstovas.

„Labiausiai buvome nustebinti kūrybingumo, kai ekonominė vertė gali būti sukuriama būtent kūrybiškumu ir asmeninėmis pastangomis, iš esmės minimaliomis sąnaudomis“, – Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto atstovas.

Dėmesys – ekologijai

Trečiąją vietą 9-12 klasių kategorijoje užėmė Alytaus Putinų gimnazijoje įkurta bendrovė „Širdis apsalo aromatu“, kuri gamina ekologijos problemą sprendžiančias higienos priemones – muiliukus, skystąjį muilą bei kietąjį šampūną. Gaminiai gaminami iš natūralių, gamtos neteršiančių medžiagų, apsaugančių nuo virusų ir bakterijų. Ateityje bendrovės komanda planuoja gaminti ir kietąjį kondicionierių. Trečiosios vietos apdovanojimą įsteigė „Prevence“.

„Dėl trečiosios vietos nominanto kilo daugiausia diskusijų, o tai parodo, kad „Širdis apsalo aromatu“ tikrai yra verta trečiosios vietos už įdėtą įdirbį ir pasiektus apčiuopiamus rezultatus“, – sakė apdovanojimą įsteigusios bendrovės atstovas.

Idėja – suburti visas bendroves

Dvi nominacijas – VŠĮ „Versli Lietuva“ atstovybės Alytuje „Spiečius“ įsteigtą „Geriausias bendradarbiavimo pavyzdys“ ir „Aljanso“ įsteigtą „Geriausiai problemą sprendžiantis verslas“ iškovojo Alytaus šv. Benedikto gimnazijos bendrovė „BusinessCity“. Ši bendrovė sukūrė internetinę parduotuvę, kurioje būtų pradavinėjami kitų bendrovių sukurti produktai.

„Nominaciją šiai bendrovei skiriame už tai, kad jie savo verslo idėja siekia suburti kitas jaunąsias bendroves bei padėti joms realizuoti savo produktus ir paslaugas“, – sakė VŠĮ „Versli Lietuva“ atstovybės Alytuje „Spiečius“ vadovė Erika Karalaitienė.

Prizų steigėjų gretose – ir savivaldybė

Alytaus miesto savivaldybė šiemet taip pat prisidėjo prie prizines vietas laimėjusių bendrovių apdovanojimo.

„Jaunam žmogui labai svarbu šalia matyti kompetencijas, ypač tuo metu, kai jis startuoja savo veiklose. Tai, kas čia vyksta, nėra tik mokomasis dalykas, o kalbame apie realius verslus ir galimybes. Tas idėjas, kurias šiandien pristatėte, jos gali tapti realiomis ir komerciškai sėkmingais verslais“, – prieš paskelbiant nugalėtojus ir nominantus kalbėjo Alytaus miesto vicemeras Povilas Labukas.

2021-03-19